Karakteritik Kepemimpinan dalam Organisasi Pendidikan Islam

  • Ava Swastika Fahriana UIN Maulana Malik Ibrahim Malang

Abstract

ABSTRACT: Leadership in Islamic Education Organizations has a central role to educate, guide and encourage all the citizens of schools for the goals and objectives that have been formulated by the school will be realized. Management in the Islamic Education Organization is a process of planning, organizing, directing and supervising the efforts of members of the organization and the use of other organizational resources to achieve predetermined objectives.

References

Fattah, Nanang. Landasan Manajemen Pendidikan. Bandung: PT Remaja Rosdakarya, 2004.
Hanafiah, M. Jusuf ,dkk, Pengelolaan Mutu Total Pendidikan Tinggi, Jakarta: Badan Kerjasama Perguruan Tinggi, 1994.
Langgulung, Hassan. Asas-Asas Pendidikan Islam. Jakarta. PT Al-Husna Zikra, 2000.
Marno dan Triyo Supriyatno. Manajemen dan Kepemimpinan Pendidikan Islam, Bandung: Refika Aditama, 2008.
Prabowo, Sugeng Listyo, Manajemen Pengembangan Mutu Sekolah/madrasah, Malang: UIN Press, 2008.
Purwanto, Ngalim. Administrasi dan Supervisi Pendidikan. Bandung: Remaja Rosdakarya,2007.
Qomar, Mudjamil. Manajemen Pendidikan Islam: Strategi Baru Pengelolaan Lembaga Pendidikan Islam, Surabaya: Erlangga, 2007.
Rivai, Veithzal. Educational Management: Anaisis Teori dan Praktik. Jakarta: Rajawali Pers, 2009.
Sasono, Adi, dkk. Solusi Islam Atas Problematika Umat (Ekonomi, pendidikan, Da’wah), Jakarta: Gema insani Press, 1998.
Sanaky, Hujair. A.H., Penataan dan Permasalahan Pendidikan Islam Menuju Pendidikan Bermutu, Jogjakarta: jurnal el-Tarbawi vol 8
Siregar, Imran, dkk. Kepemimpinan Madrasah Mandiri. Jakarta: Puslitbang Pendidikan Agama dan Keagamaan. 2005.
Siswanto,dkk. Teori dan Perilaku Organisasi, Suatu Tinjauan Integratif, Malang: UIN-Press, 2008.
Silalahi, Ulbert. Studi tentang Ilmu Administrasi. Konsep, Teori dan Dimensi. Bandung: CV Sinar Baru, 1992.
Sukmadinata, Nana Syaodih, dkk. Pengendalian Mutu Pendidikan Sekolah Menengah. Bandung: Refika Aditama, 2006.
Undang-Undang RI No. 20 Tahun 2003, Tentang Sistem Pendidikan Nasional. Bandung: Citra Umbara, 2003.
Zainuddin, M. Paradigma Pendidikan Terpadu: Menyiapkan Generasi Ulul Albab. Malang: UIN-MalangPress, 2008.
Published
2017-10-13
How to Cite
FAHRIANA, Ava Swastika. Karakteritik Kepemimpinan dalam Organisasi Pendidikan Islam. EDUKASI: Jurnal Pendidikan Islam, [S.l.], v. 5, n. 1, p. 168 - 192, oct. 2017. ISSN 2407-3717. Available at: <http://ejournal.staim-tulungagung.ac.id/index.php/EDUKASI/article/view/275>. Date accessed: 27 apr. 2018.
Section
EDUKASI: Jurnal Pendidikan Islam

Keywords

Leadership, Organization, Islamic Education